
Klachtenbehandeling

Elk bedrijf moet vandaag de dag omgaan met ontevreden klanten

Duur

1 dag(en)
Doelgroep 
Hotliners, medewerkers van de klantendienst, verantwoordelijken voor onderhoud of plaatsing, medewerkers dienst-na-verkoop
Doelstellingen

- de oorzaken van klachten identificeren - klachten ontvangen op een positieve manier - organisatie van een dienst voor een degelijke klachtenbehandeling
Programma

Inleiding - De basis van de klachtenbehandeling - De klassieke regels van een klantendienst - De oorzaken van een klacht - De verschillende stappen in de behandeling van een klacht - De L.H.I.A.-methode (Luisteren, Herformuleren, Informeren, Afsluiten)
Klachten ontvangen - De vaardigheden om klachten te ontvangen (empathie en actief luisteren) - Zijn emoties beheren - Zelfzekerheid - De klant geruststellen - De juiste vragen op het juiste ogenblik stellen
Reageren op klachten - Tijd beheren - Middelen opzoeken - Oplossingen voorstellen - De verschillende oplossingen - De klant informeren - Afsluiten op een positieve manier
Follow up verzekeren - Opvolging als tool voor klantentevredenheid
Methodologie

De pedagogische methode van de opleiding berust hoofdzakelijk op praktische casestudies : mini-sketches, rollenspellen en praktijksimulaties.

Open Opleidingen
Prijs

550.00 € HT

Plaats

Teampower, Arnaud Fraiteurlaan 15/23, 1050 Brussel
Uuregeling

van 09u30 tot 17u00, met ontvangst vanaf 09u00
Trainer(s)

Ulrike Hanig
Aurélie Carion
Teresa Salamone
Erik Van Wiele
Louis Rector
Inschrijvingsvoorwaarden

- De trainingen worden gegeven op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.
- De inschrijvingen worden 14 dagen voor de aanvangsdatum van het seminarie afgesloten.
- Uw inschrijving zal definitief zijn bij ontvangst van uw betaling.

Voor meer informatie neem gerust
contact met ons op.

Algemene voorwaarden

- Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur.
- De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power BE38 2100 3262 3172. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum.
- Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt.
- De annulaties die minder dan twee week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd.
- In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf.
- De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.

Opleiding op maat
Prijs
 Op aanvraag
Locatie
 Te bepalen.
Uren
 Te bepalen.
 Voor meer inlichtingen neem contact op met :
Claire Collard
Algemene voorwaarden

- Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur.
- De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power BE38 2100 3262 3172. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum.
- Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt.
- De annulaties die minder dan twee week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd.
- In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf.
- De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.
|