NEDERLANDS    FRANCAIS     LOGIN
 
 
Home SITEMAP

INFORMATIEAANVRAAG / CONTACTEER ONS

 


OPLEIDINGEN


SALES

Afspraken maken via de telefoon

Beter luisteren om beter te verkopen

CommerciŽle doeltreffendheid : verkoopstechnieken (de basics)

CommerciŽle en onderhandelingstechnieken : voor gevorderden

De overtuigingssleutels

EfficiŽnt communiceren voor commerciŽle bedienden

Laat uw prospect uw presentatie bepalen!

Marketing in het digitale tijdperk

Marketing voor non-marketeers

Professionaliseer uw netwerk

Social Selling

Succesvolle prospectie

Verkoop in de winkel

Verkoop op beurzen (stand)


PEOPLE MANAGEMENT

AbsenteÔsme

Change Management

De attitude van coach in mijn leven als manager

De Nieuwe Manager

Een moeilijke boodschap overbrengen

Ego management

Feedback, een management tool

Generatiemanagement

Innoveren met Design Thinking

Leidinggeven op afstand

Manipulatie ontkrachten

Onderhandelingstechnieken voor managers

Ontwikkel de Collectieve Intelligentie

Ontwikkel uw leidinggevende vaardigheden

Problemen analyseren en oplossen op een creatieve manier

Project management

Team Management

Transactionele analyse voor managers

Uw creatief leadership ontwikkelen

Uw medewerkers inspireren

Workshop : AbsenteÔsme terugkeergesprekken houden


COMMUNICATIE

Assertiviteit - hoe voor uzelf opkomen

Basics van de communicatie

BeÔnvloeden en overtuigen

BeÔnvloeden op kantoor

Beter communiceren dankzij NLP

Conflictbeheer en hoe het op tijd stoppen

EfficiŽnte vergaderingstechnieken

Empathie en actief luisteren

Klachtenbehandeling

Klantgerichtheid

Kunnen loslaten en afstand nemen

MBTI - Myers Briggs Type Indicator

Omgaan met agressief gedrag

Op een constructieve wijze confronteren

Professioneel telefonisch onthaal

Samenwerken in Open Space

Samenwerken met LEGO Serious Play

Spreken in het openbaar en presentatietechnieken

Wees de ambassadeur van uw bedrijf


PERSONAL DEVELOPMENT

Burn out, stress en vermoeidheid : preventie

Clean Desk

Emotionele intelligentie

Enneagram

Het Nieuwe Werken

Maak van telewerken een succes

Persoonlijke efficiŽntie

Stressbeheer en zelfbeheersing

Stressbeheer in Open Space

Time & Priority Management

Werken in open space

Workshop : Time Management

Zelfvertrouwen



 
Klantgerichtheid

Een bedrijf bestaat enkel met en door zijn klanten. Het is dus uitermate belangrijk om de huidige en toekomstige noden van de klant te begrijpen, te voldoen aan zijn eisen en pro-actief aan zijn verwachtingen tegemoet te komen.

Hoe kan u een competitief voorstel op de markt brengen, de klantgerichtheid van uw team bevorderen en duurzame relaties met uw klant opbouwen : Het inlossen van zijn verwachtingen en behoeftes ?



Duur

1 dag(en)

Doelgroep

Alle medewerkers binnen het bedrijf die in direct contact komen met klanten; medewerkers van de klantendienst en de klachtenbehandeling, commerciële medewerkers…



Doelstellingen

De uitdagingen van ‘Klantgerichtheid’ verstaan teneinde zich aan te passen en een klantgerichte instelling te bewerkstelligen.

Herkennen van de belangrijke magische momenten bij de klant

Zowel de interne als externe klant tevreden stellen

Opwaarderen van uw merk en uw mogelijkheden

Een klantgerichte houding en cultuur binnen uw bedrijf bewerkstelligen

Uw luistervaardigheid en uw klantgerichte houding ontwikkelen

Het efficiënt behandelen van moeilijke situaties en klachten

Begeleiden van uw dienst en uw team richting de klant



Programma

Wij stellen 5 modules voor :

 

 

Inleiding :

 

• Kaderen van de cursus en de inzet

• Definiëren van ‘Klantgerichtheid’ : de voordelen van klanttevredenheid aanduiden :

Het delen van ervaringen en wat ik, en wij,  hierbij winnen

• Hoe kunnen we ‘emotionele intelligentie’ inzetten ten voordele van de klantgerichtheid

• Workshop

Module 1 : Opbouwen van de fundamenten van een “klantgerichte” cultuur

 

• Vertrekkende van het standpunt : « Enkel wanneer mijn interne klant tevreden is, kan ik aan de behoeften van mijn externe klant tegemoet komen »: definiëren, delen van het concept ‘kwaliteit van de dientsverlening’, zowel met interne als externe klanten

• De begrippen interne klant/leverancier

• Interactie : wederzijdse contacten en verwachtingen

 

Module 2 : De fundamentele behoeften van de klant verduidelijken

 

• De algemene verwachtingen van de klant vaststellen en de eventuele tekortkomingen, die aan de basis van de ontevredenheid van de klant zouden kunnen liggen, opsporen (casestudy)

• Het weten overbrengen van de noden en verwachtingen van de klant naar de collega’s : communicatie oefeningen

 

Module 3 : De fundamenten van ‘Klantgerichtheid’ toepassen

 

• Verwerven van technieken om aan de specifieke vraag van elke klant te voldoen :

Het in praktijk brengen van « wie doet wat ».

• Ontwikkelen van een gezamelijke “klantgerichte” aanpak 

• Zeg dit, doe dat, zeg dit niet, doe dat niet, de fases van het gesprek, het luisteren, mate van klanttevredenheid onderzoeken

• Oefeningen of casestudy

 

Module 4 : Het interne communicatieproces verbeteren

 

• Hoe kan men een voobeeldgedrag in zijn relatie met de klant bewerkstelligen

• Toon empathie

• Ontsluiten van de interdepartementale communicatie en flexibiliteit

• Constructieve en klantgerichte relaties ontwikkelen

 

Module 5 : Klachten binnen een duurzame klantenrelatie plaatsen

 

• Klachtenbehandeling tot zijn prioriteit maken

• Een klacht in een kans tot « goede verstandhouding » veranderen

• Het proces van klachtenbehandeling toepassen

• Tevredenheidspercentage van de klanten verhogen

 

Besluiten en persoonlijk actieplan



Methodologie

Een combinatie van theorie en praktijkgerichte voorbeelden. Interactieve aanpak.




Open Opleidingen

Prijs

550.00 Ä HT



Plaats

TEAMPOWER - Louis Gribaumontlaan 179 - 1200 Bruxelles

Uuregeling

van 09u30 tot 17u00, met ontvangst vanaf 09u00

Trainer(s)



Inschrijvingsvoorwaarden

  • De trainingen worden gegeven op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.
  • De inschrijvingen worden 14 dagen voor de aanvangsdatum van het seminarie afgesloten.
  • Uw inschrijving zal definitief zijn bij ontvangst van uw betaling.


  • Voor meer inlichtingen neem contact op met : Ann De Troch



    Algemene voorwaarden

  • Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur.
  • De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power 210-0326231-72. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum.
  • Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt.
  • De annulaties die minder dan een week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen terugbetaald worden tot een bedrag van 50% van het totaalbedrag. Na deze termijn, zullen de annulaties niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd.
  • In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf.
  • De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.



  •  

    DELEN



    OPLEIDINGSTYPE

    Open opleidingen

    DATA VAN DE SESSIE
    * Voor open opleidingen

    15/02/2019
    Taal: Nederlands
    Datum van de cursus: 15/02/2019
    Docent:

    26/04/2019
    Taal: Nederlands
    Datum van de cursus: 26/04/2019
    Docent:

    28/01/2019
    Taal: Frans
    Datum van de cursus: 28/01/2019
    Docent:

    20/03/2019
    Taal: Frans
    Datum van de cursus: 20/03/2019
    Docent:

    PRIJS VAN DE OPLEIDING
    * Voor open opleidingen

    550.00 Ä HT
    voor de sessie van 1 dagen

    Schrijf u in

    AL ONZE OPLEIDINGEN

    Opleidingsagenda
    Druk de catalogus af



    Voir nos partenaires





    TEAMPOWER - Avenue L. Gribaumontlaan 179 - 1200 Brussels - BELGIUM - tel +32 (0)2 771 76 23 - fax +32 (0)2 772 18 42 - Legal & privacy - Contact