Onderhandelingstechnieken voor managers
De voorbereiding – het onderhandelen zelf – tot een akkoord komen of de onderhandeling stoppen – het implementeren van het akkoord
De woorden onderhandelen en onderhandeling scheppen vaak het beeld van een soort reünie waarbij verschillende partijen samenkomen om een akkoord rond een, vaak economisch of financiëel, thema te maken. Het woord negotiatie is voor sommige mensen slechts een eufemisme voor manipulatie of het ge(/mis)bruik van macht: " het is de sterkste die altijd wint "!
Duur
2 dag(en)
Doelgroep
Iedereen die – hetzij als hoofdonderhandelaar hetzij als secondant of consultant – met onderhandelingen te maken heeft.
Doelstellingen
Een juist en volledig beeld verkrijgen over wat onderhandelen echt betekent.
Een verdieping van uw inzicht in :
o De soorten onderhandelingen
o De stijlen van onderhandelen en het strategisch onderhandelingsmodel
o De verschillende stappen van volwaardige onderhandelingen
o Toepasbare gespecialiseerde communicatieve technieken
o De voornaamste onderhandelingstechnieken
Het leren toepassen van deze inzichten in concrete onderhandelings-situaties en meer bepaald deze op de reële werkplek:
o Hoe en waarom telkens kiezen uit de aanwezige opties
o Hoe de gekozen optie tijdens het onderhandelen concreet toepassen
Op basis van de opleiding en het opleidingsmateriaal de transfer maken naar de eigen specifieke onderhandelingen en de rol die men daarbij opneemt
Samengevat heeft deze opleiding slechts één doelstelling : Uw onderhandelingen efficiënter, effectiever, performanter of kortom professioneler maken.
Programma
Wat is onderhandelen – Soorten onderhandelingen
Stijlen van onderhandelen en het strategisch onderhandelingsmodel
Het stappenplan voor onderhandelingen en essentiële begrippen
Schema en fasen van het onderhandelingsproces
Communicatieve technieken en de vier basisgedragingen bij het onderhandelen
Onderhandelingstechnieken : Hoofdtechnieken – Kleinere en specifieke technieken
Het bevriezen van het akkoord – de implementatie – het bewust en gepland afbreken van de onderhandelingen en het begrip “BATNA”
Vuistregels – fouten en misverstanden – tips – bedenkingen
Methodologie
De opleiding reikt een aantal inzichten, schema’s en instrumenten aan die later in de eigen praktijk kunnen gebruikt worden. Naast deze inhoudelijke punten die sterk interactief worden behandeld, wordt de nodige kans gegeven om te oefenen met “cases” die hetzij door de deelnemers zelf worden aangebracht, hetzij gekozen werden omdat ze een sterke herkenbaarheid hebben.
Opleiding op maat
Prijs
Op aanvraag
Locatie
Te bepalen.
Uren
Te bepalen.
Voor meer inlichtingen neem contact op met :
Claire Collard
Algemene voorwaarden
- Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur.
- De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power BE38 2100 3262 3172. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum.
- Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt.
- De annulaties die minder dan twee week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd.
- In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf.
- De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.
|